Att vara i Oslo innan kl 10.00…
Att vara i Oslo innan kl 10.00 26/4 var inte det enklaste, om jag inte vill åka kvällen innan. Vill inte köra bil. Tips? RT pls.
Att vara i Oslo innan kl 10.00 26/4 var inte det enklaste, om jag inte vill åka kvällen innan. Vill inte köra bil. Tips? RT pls.
Vad är det enklaste sättet att ta sig från GBG -> OSLO, över dagen? Tåg? Flyg?
Det svåra är inte att lära nytt, det svåra är att lära av det gamla. #visaverfarenhet
För mycket blod i kaffeomloppet.
Idag har jag fiskat två kryckor ur havet med hjälp av en livboj åt en okänd kvinna i nöd.
Det går inte fort men det går sakta. #könpåmax
Ni som har gjort er av med era cd-skivor och bara köper musik digitalt, inte via Spotify. Hur hanterar ni hårddiskkrascher?
Borde skriva projektplaner och slutrapporter men icke #tomibollen
Efter två dagar med intensiva diskussioner kring utformning av IT-stöd på kompetenshantering är det skönt med 3 timmar tågresa. #tomibollen
På tåget på väg mot nya produkter och lösningar. Ska bli en intressant dag. Undrar vad våra utvecklare kokat ihop nu?
Ny jobbdator. Byter från xp -> W7. Excel 2003 -> 2010. Outlook 2003 -> 2010. Viss omställning.
Varför blinkar det grönt längst upp på min #HTC #Desire?
Fredag = administrativ dag.
RT @ladstrom: Kan någon berätta för mig vad ett ”riktigt” jobb är? Har en eller två Facebookvänner som undrar när jag ska skaffa ett.
Passerade just högsta punkten Göteborg – Malmö. 104 m.ö.h.
”Målet måste vara att underlätta för cheferna, inte systemförvaltarna” – dagens klokaste kommentar!
Har sun-koden och ladok ett värde utanför utbildningsinstanser? På vilket kan dessa hjälpa en arbetsgivare? #hrsve
Varför tror så många arbetsgivare att kompetenskartläggning och de strategiska besluten kring detta går att lösa på en kafferast? #hrsv
Är det alltid så smart att ha tillgång till jobbmailen i telefonen?
Så måste det vara! RT @ladstrom: Att få fler följare när man inte twittrar, är som att få fler vänner när man håller käften.
Sjukt nöjd med mig själv. Nytränad, gjorde pastasallad istället för att beställa pizza…
Förmiddagen ägnad åt Lego Star Wars. Tror det är världens bästa barnvakt åt en femåring. Hinner läsa GP i lugn och ro. #lego
Fredagssushin avklarad. Nu ska det hyras film. Sen stannar vi i soffan.
RT @stavfeldotcom: Bolibompa är min vän på helgmorgonen som låter mig vakna i lugn och ro.
Det här med helhetstänk, gemensamma mål och sträva åt samma håll. Att det ska vara så svårt…