t r o t t o a r

19 december, 2010

Lämnar nittio-talet

Filed under: Allmänt,Bilder,Livet,Teknik — Niclas @ 15:55
Från Senast upplagda bilder

Äntligen har även vi lämnat nittio-talet och bytt ut tjock-tv:n. Nu är nästa steg att byta ut dvd-spelaren och dekodern. Kanske inte den bästa kvaliten på signalen in i tv:n.

18 december, 2010

Jag svängde men det gjorde in…

Filed under: Twitter — Niclas @ 17:24

Jag svängde men det gjorde inte bilen.

17 december, 2010

Mitt första inlägg…

Filed under: Allmänt,Teknik — Niclas @ 21:44

Sitter i soffan och skriver detta på min HTC Desire Z. Ska bli intressant att se hur telefonen kommer att påverka min vardag.

Numera stolt ägare av en desi…

Filed under: Twitter — Niclas @ 18:29

Numera stolt ägare av en desire z

Fredag=Telefonmöte

Filed under: Twitter — Niclas @ 09:11

Fredag=Telefonmöte

16 december, 2010

Julklapp till mig själv best?…

Filed under: Twitter — Niclas @ 21:10

Julklapp till mig själv beställd. Hoppas att tomten levererar redan imorgon.

15 december, 2010

Iphone eller Desire Z – #julkl…

Filed under: Twitter — Niclas @ 12:53

Iphone eller Desire Z – #julklapptillmigsj ?lv

12 december, 2010

Äteriet på Liseberg. Att jag…

Filed under: Twitter — Niclas @ 19:28

Äteriet på Liseberg. Att jag aldrig lär mig. #notetoself – inte en gång till!

Till min stora förvåning kla…

Filed under: Twitter — Niclas @ 12:15

Till min stora förvåning klarade stereon att spela La bohème. Trodde nästa den skulle implodera eller nått…ovanligt med finkultur.

hm…har inte fått någon #GP…

Filed under: Twitter — Niclas @ 09:18

hm…har inte fått någon #GP idag.

11 december, 2010

Dagens goda gärning avklarad….

Filed under: Twitter — Niclas @ 13:53

Dagens goda gärning avklarad. Gången till de gemensamma garagen är skottad.

10 december, 2010

Moleskine

Filed under: Allmänt,Kul/dumt — Niclas @ 19:01

MINI PLANNERS from Moleskine ® on Vimeo.

Via mymarkup.se

Grabbkväll. Pizza och pingvin…

Filed under: Twitter — Niclas @ 18:42

Grabbkväll. Pizza och pingviner.

9 december, 2010

Six reasons to let it go

Filed under: Allmänt,Livet — Niclas @ 20:00

Are you trying to decide if you should keep or get rid of something? These are six reasons to trash, recycle, sell, or donate an object:

  • You don’t use it, love it, need it, or want it.
  • It’s broken, busted, damaged, or destroyed and you haven’t fixed it in six months or more.
  • You have multiples of the same object, and the other one is vastly superior in quality.
  • It’s expired.
  • You don’t have anywhere to store it.
  • It doesn’t fit in the life you desire.
  • Från: http://unclutterer.com/2010/12/09/six-reasons-to-let-it-go/

    Jag och sonen själva hela hel…

    Filed under: Twitter — Niclas @ 19:49

    Jag och sonen själva hela helgen. Hm, vad ska vi fylla dagarna med? Wii, pulka och pizza?

    7 december, 2010

    VPN uppkoppling+mobilt bredban…

    Filed under: Twitter — Niclas @ 08:00

    VPN uppkoppling+mobilt bredband+tåg=#fail

    5 december, 2010

    Ett bilbatteri, det blev min j…

    Filed under: Twitter — Niclas @ 17:05

    Ett bilbatteri, det blev min julklapp till mig själv i år. Snyggt batteri, svart med en röd plopp. 62 Ah, vad mer kan jag önska mig?

    4 december, 2010

    Idag har jag tillbringat 2,5 h…

    Filed under: Twitter — Niclas @ 19:32

    Idag har jag tillbringat 2,5 h sittandes i en bilkön mellan GBG och Kungsbacka. Inte roligt med storkrock:

    3 december, 2010

    ”Om ett problem inte går att …

    Filed under: Twitter — Niclas @ 13:29

    ”Om ett problem inte går att lösa, varför oroa sig för det? Och om det går att lösa, vad är problemet?”

    Såg en statusuppdatering på …

    Filed under: Twitter — Niclas @ 13:24

    Såg en statusuppdatering på FB: ”Det finns tydligen människor som låter sin hundar skita i pulkabacken, ska man ta ett år på kåken eller?? ”

    « Föregående sida