t r o t t o a r

28 oktober, 2010

Någon som har tips på en fö…

Filed under: Twitter — Niclas @ 18:21

Någon som har tips på en förstärkare för 3g-dongel? Sitter i stenhus som stryper alla signaler. RT snälla… #mobiltbredband

27 oktober, 2010

Dagens applikationstips: Remot…

Filed under: Twitter — Niclas @ 10:35

Dagens applikationstips: Remote Desktop Connection Manager 2.2 – gör mitt jobb mycket enklare. Gratis, finns att ladda ner hos Microsoft.

26 oktober, 2010

OCh där kom hösttristessen

Filed under: Twitter — Niclas @ 17:20

OCh där kom hösttristessen

24 oktober, 2010

Idag känns det väldigt läng…

Filed under: Twitter — Niclas @ 08:51

Idag känns det väldigt länge till jag kan njuta av min vackra tvåhjuling igen. Årets säsong var alldeles för kort, lite drygt 400 mil

20 oktober, 2010

RT @per_infontology: ”Multitas…

Filed under: Twitter — Niclas @ 11:42

RT @per_infontology: ”Multitasking is a way to screw up a number of differentthings at once” http://ow.ly/2WhFV

Lunchångest – vad ska jag ät…

Filed under: Twitter — Niclas @ 11:36

Lunchångest – vad ska jag äta idag? Alla dessa svåra och viktiga beslut.

19 oktober, 2010

Dags att att avsluta en intens…

Filed under: Twitter — Niclas @ 20:53

Dags att att avsluta en intensiv dag med ett avsnitt Battlestar Galactica. Har precis påbörjat sista säsongen.

18 oktober, 2010

Meshuggah lite för högt fung…

Filed under: Twitter — Niclas @ 14:00

Meshuggah lite för högt fungerar ypperligt som säkerhetsventil.

13 oktober, 2010

The Net med Sandra Bullock på…

Filed under: Twitter — Niclas @ 21:27

The Net med Sandra Bullock på Tv8. Skön retro men jag saknar inte mitt skrikande modem.

RT @ThisIsSethsBlog Seth’s Blo…

Filed under: Twitter — Niclas @ 12:33

RT @ThisIsSethsBlog Seth’s Blog: What does ’pro-business’ mean? – ännu ett klokt inlägg från Seth Godin

12 oktober, 2010

Gillar denna kortdokumentär k…

Filed under: Twitter — Niclas @ 18:13

Gillar denna kortdokumentär kring skrivbord:

11 oktober, 2010

100 greatest Hard Rock Songs p…

Filed under: Twitter — Niclas @ 20:34

100 greatest Hard Rock Songs på VH1 – lite vardagslyx en måndagkväll.

10 oktober, 2010

1½ timmes kaos och förvirrin…

Filed under: Twitter — Niclas @ 19:28

1½ timmes kaos och förvirring framför mig. Dvs innebandy med de andra gubbarna i kvarteret. Förhoppningsvis ingen blodutgjutelse denna gång.

8 oktober, 2010

Chips, ostbågar, vin och wii….

Filed under: Twitter — Niclas @ 19:14

Chips, ostbågar, vin och wii. Tror det kan vara helg på ingång…

RT @johanlindberg: R U a Syste…

Filed under: Twitter — Niclas @ 18:32

RT @johanlindberg: R U a System Analyst w/ PM tendencies? Live in Gothenburg, Sweden & wnt 2 work 4 1 of Europe’s largest banks? DM me.

Det gråa där uppe är inte l…

Filed under: Twitter — Niclas @ 11:39

Det gråa där uppe är inte lika grått som det var igår. Det finns hopp om helgen.

6 oktober, 2010

Error: Access is denied #fail

Filed under: Twitter — Niclas @ 10:05

Error: Access is denied #fail

5 oktober, 2010

…sänkt, avstängd, tom, dr?…

Filed under: Twitter — Niclas @ 21:34

…sänkt, avstängd, tom, dränerad…och klockar ringer 04:45 imorgon…

4 oktober, 2010

#Notetoself – en sak i taget. …

Filed under: Twitter — Niclas @ 13:35

#Notetoself – en sak i taget. Inte göra allt samtidigt. Simultankapacitet är en myt…

Hon sa: ”Men, inte ska jag beh…

Filed under: Twitter — Niclas @ 12:50

Hon sa: ”Men, inte ska jag behöva prata om IT, det är ju så trist och tråkigt. Vi på HR och ekonomi vill det lite mer sexigt och flashigt”.

2 oktober, 2010

Njuter av kladdig zombie-splat…

Filed under: Twitter — Niclas @ 21:45

Njuter av kladdig zombie-splatter-film. Automaton Transfusion…Öl, chips och gore, vad mer kan önskas en lördagkväll som denna?

Slog i sönder mitt bästa kaf…

Filed under: Twitter — Niclas @ 10:12

Slog i sönder mitt bästa kaffeglas fet- #fail

Igår så jag en 4-åring spot…

Filed under: Twitter — Niclas @ 09:36

Igår så jag en 4-åring spotta på sin mamma, utan några reprimander. Förutom ett svagt ”men sådär gör man inte”. #fail

1 oktober, 2010

Grabbkväll. Chillar i soffan …

Filed under: Twitter — Niclas @ 18:44

Grabbkväll. Chillar i soffan med chips och Bolibompa…

30 september, 2010

Har precis läst ut Alice i Un…

Filed under: Twitter — Niclas @ 19:17

Har precis läst ut Alice i Underlandet. Lewis Carroll måste rökt några riktigt intressanta svampar…

« Föregående sidaNästa sida »